Сучасний звукозапис має сьогодні, як ніколи, велике значення у формуванні та становленні молодих виконавців працюючих на естраді у найрізноманітніших жанрах. Робота співака в студії звукозапису, знаючи її специфіку, як окремий засіб становлення та освіти молодого виконавця . надає йому, в майбутньому, більш швидкий рух у кар’єрному зростанні, так як володіння окремими психофізичними методами в роботі по даному напрямку дозволить артисту, власне, донести кінцевий продукт ( пісню, романс, будь-яку вокальну композицію) до слухача.

Не секрет, що « живе» виконання не охоплює тієї величезної кількості слухачів, яке може надати трансляція вже записаного в студії звукозапису матеріалу і розміщеного його у засобах масової інформації. Безумовно, аудіо носії сьогодні використовуються у нашому житті у неймовірній кількості. В наш час навіть уявити собі неможливо теле-радіо ефір без музики, пісень, музичних програм. Все це перш за все є продуктом студії звукозапису.

Сьогодні навіть важко собі уявити естрадного співака чи рок виконавця без відеокліпу, який значно сприяє у просуванні рекламного продукту (пісні, композиції ) в шоу-бізнесі. А, насправді, саме фонограма, яка записана в студії, є головною ланкою у цьому процесі. Саме тому підхід до запису того чи іншого твору мусить бути дуже і дуже виваженим. Не буває тут незначних завдань.

Не достатньо однієї лише професійної звукозаписуючої апаратури. І , повірте, самий блискучий саундпродюсер не зможе нічим вам зарадити, якщо ви самі не будете до цього готові. Готові до того, щоб показати зараз і сьогодні все на що ви здатні, все чому вас навчали, все чому навчались ви самі. Банальним приводом для невдалої роботи співака в студії може бути як незначний нежить (навіть не запалення горла або дихальних шляхів) ,так і будь-які інші неприємні для здоров’я чинники. Не варто ставати до мікрофону навіть тоді,коли ви відчуваєте будь-який біль, будь-які інші чутливі ушкодження.

Дискомфорт у процесі роботи ні в якому разі не спонукає до скорішого та кращого досягнення результату. перед тим, як збиратись до студії, перевірте температуру тіла. Навіть не значне підвищення тиску або температури, вже будуть заважати вам зосередитись на головному.

Тобто, будь-який фізичний біль завжди буде вас відволікати. Жінкам також варто пам’ятати про те, що під час «особливих днів» не варто ставати до мікрофона також. Ну і, без умовно, абсолютно не доцільно з’являтись у студії після безсонної ночі або веселої вечірки. Гадаю вам буде не до роботи. Підхід до будь-якої діяльності повинен супроводжуватись збалансованим емоційним станом.

Багато хто з молодих співаків, перш ніж приїхати до студії, вживають заспокійливі препарати. Цього також не варто робити. Як мінімум вони гальмують роботу головного мозку та центральної нервової системи і тим самим не дають особистості молодого співака повністю розкритись. Також не сприяє заспокоєнню і алкоголь. Хоча існує думка що «хоробрості» додається. Так, трохи додається.

Але не на довго. І де та міра після якої виникає, як правило, не адекватність у діях і вчинках. Паління під час запису також не сприяє покращення кінцевого продукту. І зовсім, на мій погляд, не доцільно звертатись за допомогою до психотропних та наркотичних препаратів. Нічим вони вам не допоможуть. Над збудження також негативно позначиться на вашій роботі як і використання седативних медикаментів.

Не варто також вживати за будь-який короткий час до роботи в студії гарячий чай або каву, а також пити газовану воду. Слід пам’ятати, що ваш голосовий апарат мусить бути в абсолютному порядку і його слизова оболонка не повинна бути роздратованою. Агресивні, злі думки, проблеми не пов’язанні з творчим хвилюванням також не сприяють покращенню якості праці. Це завжди відволікає.

Студія для співака повинна стати своєрідним храмом, підсумком роботи всього підготовчого періоду, передуючого звукозапису. необхідно сфокусувати всі свої думки, всі можливості свого організму, щоб досягнути бажаного результату. Не варто, також, відволікатись на розмови по телефону, спілкування з друзями на інші теми, якщо вони знаходяться в студії. Взагалі, бажано, що б їх там не було. Буває, часом, дуже важко досягнути бажаного, необхідного емоційного настрою, або тембрального звучання.

Тому кожен зайвий звук, зайва невчасна або недоречна інформація, може за мить зламати все те, що вже було досягнуто в процесі багатогодинної роботи. Маючи багаторічний досвід роботи в студії і продюсуванні співаків можу стверджувати, що постійні перерви на відпочинок також не сприяють покращенню якості роботи. Безумовно, співак, як головне джерело у створенні майбутнього продукту, мусить почувати себе комфортно.

Але, якщо є, дійсно, необхідність у перерві – це потрібно робити негайно. У недосвідченого артиста це бажання виникає тим частіше, чим більше психологічне навантаження під час роботи, особливо тоді, коли щось не виходить. Співак намагається абстрагуватись від тієї чи іншої невдачі шляхом переривання процесу.

Тим самим відкладаючи пошук єдиного правильного вирішення проблеми яка, можливо, вже знаходиться на «поверхні». Виходячи з власного досвіду, стверджую, що починаючому молодому співакові доцільно звертатись на початку свого творчого шляху, по можливості, до спеціалістів, які мають достатньо великий досвід в даній професії, за для того щоб не створювати достатньо великої кількості помилок, не відворотно переслідуючих молодого виконавця на початковій стадії становлення своєї кар’єри. досвідчений спеціаліст достатньо швидко, як правило, виявляє сутність проблеми, що виникає у процесі запису, і може за короткий проміжок часу ліквідувати її, вже знаючи як.

Висока кваліфікація і досвід роботи саунд-продюсера на даному, початковому, етапі обов’язково допоможе. Ні в якому разі не принижуючи продюсерів початківців, все ж мушу зазначити – в цій царені вирішальне значення має досвід спеціаліста, який не замінити не якими підручниками.

Про те, безумовно, існують приклади коли молоді люди пропонували свіже, креативне рішення, як під час накопичення матеріалу, так і у подальшому його зведенні. І ще дещо. Не завжди колективна думка людей, що знаходяться в студії, буває єдиною вірною. Мистецтво звукозапису, на мій погляд, є своєрідна таїна, емоційний процес, який створюють дві людини – співак і саунд продюсер. Всі інші повинні буди «за кадром».

Навіть являючись пасивними слухачами, вони будуть своєю поведінкою, репліками, жестикуляцією, все ж відволікати головних дійових особ від роботи. Саме тому, щиро бажаючих допомогти, я б радив давати свої настанови на попередньо студійній підготовці. ДО речі, про неї. Кожен співак, який приходить до студії, мусить знати — робота в студії не має на меті розучування нотного матеріалу та заучування поетичного тексту. Все повинно бути вивчено попередньо.

З викладачем чи без нього, але співак мусить бути абсолютно готовий по цім двом головним складовим. Маячня перед очима листочка зі словами означає лише одне-артист недостатньо готовий до роботи, підійшов до процесу безвідповідально, не продумавши ні образу, ні концепції виконання твору.

За свою досить тривалу студійну роботу у якості студійного продюсера мені довелося співпрацювати з видатними співаками України , Росії , Європи та Північної Америки, і ось що цікаве – всі вони відносились до запису в студії з величезною відповідальністю та концентрацією. Максимальна увага. Максимальна самовідданість, хоча і не завжди виходило все з першого дублю.

Звукозапис – це безкінечний пошук найбільш якісного, бажаного результату. І завжди, як правило,ми приставали до загальної думки – досконалість немає меж…Головне вибрати одне з найцікавіших рішень, яке актуальне саме сьогодні, саме зараз, у даний проміжок часу, виходячи з цілей та вимог, які ставлять перед собою співак та продюсер. І ще одне важливе зауваження.

Я б не радив молодим виконавцям записувати будь-який твір, будь якої складності з першого дублю. Все ж студійна робота відрізняється від концерту. Майже завжди виникають помилки, хай навіть незначні, у виконанні. У цьому випадку необхідно вилучати їх шляхом переписування. І так доти, доки не буде досягнуто бажаного результату.

Проблеми можуть стосуватися не тільки інтонації, а і дикції і також трактування драматургії твору. Існують також не зручні перехідні ноти, не зручна послідовність голосних і приголосних, не вірна вимова окремих слів, словосполучень, наголосів, не вчасно взятого дихання. Все це легко прибрати при бажанні досягнути максимального результату. А найголовніше – знати що все вийде, вірити в себе, у свої здібності, у свій талан і успіх не примусить себе довго очікувати!

Засл. арт. України, композитор, продюсер
О. Тищенко

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *